loading...
همدان 081
بازدید : 43 یکشنبه 02 خرداد 1400 نظرات (0)

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان از آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی در استان خبر داد.

  به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، معصومه خدابنده لو با اعلام این خبر، اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به دو شیوه حضوری و غیر حضوری از طریق سامانه الکترونیکی http://pada.medu.ir انجام می شود.

  خدابنده لو افزود: جهت تسهیل ثبت نام در تعدادی از مدارس استان، سامانه استانی پیش ثبت نام الکترونیکی به آدرس http://reg.hedu.ir  راه اندازی شده است.

  دبیر ستاد ثبت نام استان گفت: ثبت نام میان پایه ها بعد از اعلام نتایج نهایی در سیدا، به صورت خودکار انجام می شود و نیازی به مراجعه  دانش آموز یا اولیای آن ها به مدرسه نیست.

  وی خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش آموزان مدارس غیر دولتی، شاهد، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و مدارس استثنایی براساس دستورالعمل های مربوط انجام می پذیرد.


منبع :اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

بازدید : 58 پنجشنبه 30 بهمن 1399 نظرات (0)

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: برنامه های مختلفی برای گرامیداشت هفته تربیت اسلامی تدارک دیده شده است که به صورت مجازی اجرا می شود.

   به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، یوسف سعیدی در جلسه هماهنگی برنامه های هفته تربیت اسلامی اظهار کرد:: امور تربیتی شجره طیبه ای است که به پشتوانه اندیشه های رفیع و انسان ساز بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گستره آموزش و پرورش کشور رویید و برکات معنوی آن، جان و دل گل های بوستان عشق و ایثار و جویای ارزش های دینی و انقلابی را شور و شعور بخشید.

  سعیدی با بیان این که در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی، نهاد امور تربیتی به دست معماران چیره‌دستی چون شهیدان رجایی و باهنر طراحی و بنیان‌گذاری شد، افزود: این نهاد با سه رویکرد مهم تربیتی در عرصه های ترویج، تبلیغ و تعمیق آموزه های قرآنی، ارزش های انقلاب اسلامی و ارتقاء هویت اسلامی-ایرانی را در راستای تحقق سند تحول بنیادین به تصویر می کشد.

   وی با اشاره به این که برنامه های مختلفی برای گرامیداشت هفته تربیت اسلامی تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: این برنامه ها به صورت مجازی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا و عملیاتی خواهد شد.

منبع:اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

بازدید : 40 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از افتتاح 3 پروژه ورزشی در مدارس استثنایی استان خبر داد.

   به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، احمد قره خانی گفت: 2 کلاس تربیت بدنی در مدارس استثنایی مدرس۲ همدان و مطهری۲ نهاوند و زمین چمن مصنوعی مدرسه علاقبندیان شهر همدان به بهره برداری رسیده است.

   قره خانی افزود: ایجاد چنین فضاهای ورزشی در داخل مدارس استثنایی با هدف با نشاط سازی فضای یادگیری، رشد همه جانبه کودکان دارای نیازهای ویژه، تعمیق یادگیری و ایجاد محیطی شاد برای آموزش کودکان صورت گرفته است.

   وی با بیان این که پروژه‌های مذکور با اعتباری بیش از 2میلیارد و 500 میلیون‌ ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده است،  خاطرنشان کرد: پروژه‌های ورزشی دیگر از جمله سالن ورزشی مدارس استثنایی یاس ملایر، فهمیده اسدآباد، 14معصوم(ع) لالجین و نیز زمین چمن مصنوعی مدرس2 همدان با هدف گسترش اماکن ورزشی در مدارس استثنایی سطح استان در دست احداث است.

منبع:اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

بازدید : 69 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: طرح خوانا باعث ارتقاء کارایی کیفی آموزش و پرورش دوره ابتدایی می شود.

  به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود در نشست تبیین طرح تحولی خوانا که با حضور مدیرکل دفتر دبستان وزارت متبوع، مدیران و آموزگاران مدارس مجری این طرح  به صورت مجازی در شبکه شاد برگزار شد، با بیان این که دوره کودکی اولین و حساس ترین دوره زندگی انسان است، اظهار کرد: اهمیت این دوره به حدی است که روانشناسان و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت از آن به عنوان برجسته ترین مرحله در تکوین شخصیت انسان نام می‌برند.

   پورداود افزود: از آنجایی که این دوره نخستین مرحله ای است که کودک با طبیعت ارتباط برقرار می کند و روابط اجتماعی خود را بنیان می گذارد، ساختار شخصیتی و رفتاری انسان در این دوره شکل می گیرد.

  وی با اشاره به این که علاقه طیف وسیعی از صاحبنظران تعلیم و تربیت این است که باید اهتمام ویژه ای به این دوره داشت، افزود: کودکان ذخایر ارزشمندی هستند که در صورت شکوفا شدن استعدادهایشان، آینده بسیار درخشانی خواهند داشت.

  مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) دوره 7 ساله اول زندگی انسان را دوره سیادت می دانند، خاطرنشان کرد: به دلیل این که یادگیری در دوره کودکی عمیق است، اهمیت این دوره صدچندان می شود.

  پورداود گفت: این دوره می تواند ما را به بزرگسالانی اندیشمند رهنمون کند، بزرگسالانی که ادب، جرأت ورزی و مسوولیت پذیری را از اوان کودکی یاد می گیرند.

  وی طرح خوانا را از طرح های خوب و جذاب در 25 بسته تحولی آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: این بسته ترکیبی از مهارت های خواندن، نوشتن و آداب زندگی است.

  پورداود تصریح کرد: آموزش 4 مهارت زبانی شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن در کنار آداب و مهارت های زندگی، کودکان را به سمت و سویی هدایت می کند که بزرگسالانی شایسته و خلاق باشند.

  مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر اهمیت توسعه مهارت های گوش دادن و مهارت های اجتماعی، گفت: درست خوانی، درک مطلب، خواندن انتقادی و ابراز وجود در طرح خوانا به خوبی دیده شده است.

  پورداود با بیان این که نوشتن درست در این طرح مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: درست نویسی و بیان افکار و احساسات بسیار حائز اهمیت است و صور خیال در ادبیات فارسی و تخیل می تواند تفکر فلسفی و اجتماعی را بنیان  گذارد.

  مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهداف کمی و کیفی طرح  خوانا، گفت: این طرح باعث ارتقاء کارایی کیفی آموزش و پرورش دوره ابتدایی می شود و در بُعد کمی نیز درصدهایی در نظر گرفته شده است تا طرح خوانا در سراسر کشور ساری و جاری شود.


منبع مطلب: اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

بازدید : 48 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برای اجرای مطلوب طرح نماد گام های مهمی برداشته شده و خوشبختانه نتایج خوبی نیز حاصل گردیده است.

  به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود در کمیته علمی و اجرایی طرح نماد با اشاره به اهمیت مباحث تربیتی، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین بحث تربیت به عنوان یک نکته کلیدی مورد توجه قرار گرفته است.

  پورداود طرح نماد را از جمله طرح های مهم و تأثیرگذار در تقویت بُعد تربیتی دانش آموزان خواند و افزود: اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی ایجاب می کند که چنین طرح هایی با قوت دنبال شود.

  وی با تأکید بر استفاده از روش های مناسب در بحث پیشگیری، خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی به جامعه و ارائه آموزش های به موقع تأثیر فراوانی در تحقق این مهم دارد.

  مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به ظرفیت های شبکه شاد برای توسعه آموزش های لازم، گفت: استفاده از این بستر می تواند مسیر اجرای برنامه ها را هموار سازد.

  پورداود تعامل بین دستگاه ها در اجرای مطلوب طرح نماد را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان با استفاده از فرصت ها و امکانات موجود گام های مهمی در تحقق اهداف این طرح برداشته و خوشبختانه نتایج خوبی نیز حاصل گردیده است.


منبع : اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

بازدید : 42 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان از اجرای طرح تحولی "سواد و زندگی" در مراکزیادگیری محلی استان خبر داد.

   به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، معصومه خدابنده‌لو گفت:  با توجه به مصوبه شورای راهبردی سند تحول بنیادین مبتنی بر راهکارهای سند مذکور و برنامه‌های زیرنظام های شش‌گانه آن به عنوان یکی از راهبردهای سوادآموزی جامعه محور، طرح تحولی پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی استان اجرا می شود.

   خدابنده لو افزود: این طرح برای اجرا در مراکز یادگیری محلی فعال (مراکز غیر دولتی و مشارکتی) در سال تحصیلی 1400-1399 با هدف توسعه سوادآموزی و توانمند سازی مخاطبان در زمینه مهارت های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و حرفه ای به مخاطبین کم سواد و بی سواد با توجه به فعالیت ها و گام های اجرایی به شهرستان ها، نواحی و مناطق ابلاغ شده است.

   وی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های حرفه ای بومی و محلی، ایجاد زمینه شکل‌گیری تعاونی، زمینه سازی برای تأمین مواد اولیه، تولید و فروش محصولات مهم‌ترین وجه تمایز این طرح از سایر فعالیت های مراکز یادگیری محلی است.


منبع مطلب:اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

بازدید : 73 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش استان همدان و اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی استان با حضور مدیران کل دو دستگاه به امضا رسید.

   به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان،  این تفاهم نامه در راستای دستیابی به اهداف برنامه سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی در میان مددجویان زندان‌ها منعقد شده است.

   استفاده از ظرفیت دو دستگاه به منظور ریشه کنی بی سوادی در میان مددجویان زندان ها و آموزش زندانیان بی سواد در گروه سنی 49-10 سال از طریق واگذاری به افراد یا موسسات و تشکل های واجد شرایط، انجمن حمایت از زندانیان و مدارس غیردولتی با هماهنگی سازمان زندان ها از جمله اهداف تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش استان همدان و اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی استان است.

   تأمین فضای مناسب و مطلوب در حد توان جهت برگزاری کلاس های سوادآموزی در زندان ها، معرفی سوادآموزان مددجو برای دوره تحکیم سواد و انتقال جهت ادامه تحصیل پس از سپری نمودن دوره محکومیت و تهیه  گزارش مصور به صورت جامع و کامل از روند اجرای طرح در مراحل مختلف و ارسال به معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان از موضوعات این تفاهم نامه است.

منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان همدان
http://medu.ir/fa/news/item/1296150/%d8%a7%d9%85%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%87%d9%85-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d9%88-%d8%a7%d8%af?ocode=1000000240

بازدید : 69 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان گفت: توسعه مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در سطح استان از شتاب بالایی برخوردار بوده و در حال حاضر به 19 مرکز رسیده است.

   به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، معصومه خدابنده لو در جلسه مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونان سوادآموزی استان ها که با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به فعالیت ها و اقدامات حوزه سوادآموزی استان در شرایط کرونایی، اظهار کرد: راه اندازی شبکه مجازی سوادآموزی "همیشه و همه جا" و عضویت همه آموزش دهندگان در این کانال، تولید محتواهای آموزشی، تهیه فیلم آموزشی همه کتاب های درسی و بارگذاری در سامانه مجازی، پخش برنامه های آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی به مدت 50 روز از صدا و سیمای مرکز استان، رفع اشکال و ارائه تکلیف به سوادآموزان به صورت تلفنی توسط آموزش دهندگان و تهیه بسته های آموزشی با موضوع کرونا جهت افزایش اطلاعات سوادآموزان از جمله این اقدامات بوده است.

   خدابنده لو راه اندازی مراکز یادگیری محلی را از جمله برنامه های آموزش و پرورش استان خواند و افزود: در سال 1395 تنها یک مرکز در سطح استان راه اندازی شده بود، اما از سال 1397 این مراکز توسعه پیدا کرد؛ به گونه ای که در سال 1398 شاهد فعالیت 11 مرکز در سطح استان بودیم و در سال جاری نیز  به 19 مرکز افزایش یافته است.

   وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مراکز یادگیری محلی به عنوان حلقه ارتباط بین آموزش دهندگان و سوادآموزان، خاطرنشان کرد: تهیه بروشور توسط مراکز یادگیری و تحویل به سوادآموزان، تشکیل جلسات مشاوره با رعایت پروتکل های بهداشتی، حضور اعضای هلال احمر و کادر علوم پزشکی جهت آموزش سوادآموزان و تولید ماسک توسط آموزش دهندگان و سوادآموزان از جمله فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این مراکز بوده است.


http://medu.ir/fa/news/item/1291450/%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d9%be%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b2-%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%ad%d9%84%db%8c-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%af%d8%a2?ocode=1000000240

بازدید : 63 جمعه 07 شهریور 1399 نظرات (0)

معاونان مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با حضور در شهرستان ها، نواحی و مناطق استان روند اجرای پروژه مهر و آمادگی برای سال تحصیلی جدید را بررسی کردند.

   به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش ‌و پرورش استان،  معاونان مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به منظور بررسی  روند اجرای پروژه مهر  و میزان آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید از شهرستان ها، نواحی و مناطق بازدید کردند.

   بر اساس این گزارش؛ ثبت‌نام دانش آموزان، امتحانات شهریورماه و اعلام نتایج و هدایت تحصیلی،  تهیه اطلس دسترسی دانش آموزان به روش‌های مختلف آموزشی، تأمین و توزیع کتاب های درسی،  انتخاب و آموزش مدیران مدارس، نقل و انتقالات داخل و خارج از استان،  ساماندهی نیروی انسانی،  آموزش معلمان به‌خصوص ارتقای مهارت‌های تدریس در فضای مجازی، تولید محتوای آموزشی و بسته‌های یادگیری ویژه مناطق خاص، تأمین مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی و آمادگی مدارس برای پذیرش دانش‌آموز از جمله مواردی بود که در بازدید معاونان مدیرکل مورد بررسی قرار گرفت.

   پس از ارزیابی و بررسی کارشناسی فعالیت ها، جلسات شورای معاونین تشکیل شد و روسای شهرستان ها، نواحی و مناطق گزارشی از روند اجرای برنامه ها ارائه نمودند.

منبع:اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

بازدید : 55 پنجشنبه 06 شهریور 1399 نظرات (0)

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی جدید برنامه های دینی و مذهبی مدارس به ویژه در حوزه نماز متناسب با شرایط موجود دنبال خواهد شد.

   به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان،  محمد پورداود در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: حمایت و کمک های ستاد اقامه نماز و تلاش های همکاران ما در حوزه نماز منتج به نتایج و موفقیت های بزرگی شده است که کسب رتبه برتر کشور توسط آموزش و پرورش استان در بین دستگاه های اجرایی کشور از جمله این موفقیت ها به شمار می رود.

   پورداود با اشاره به سناریو های پیش بینی شده برای بازگشایی مدارس، گفت:  فعالیت های دینی و مذهبی به ویژه در حوزه نماز  اهمیت ویژه ای دارند  و متناسب با هریک از سناریوها به شیوه های مختلف در مدارس دنبال خواهد شد.

   وی تصریح کرد: بحث قرآن، عترت و نماز اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است و در این راستا برنامه های مختلفی با همکاری ستاد اقامه نماز و دیگر نهاد ها و دستگاه های ذیربط اجرا می شود.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به طرح نماز کلید بهشت که در حوزه سوادآموزی اجرا می شود، ابراز امیدواری کرد: این طرح که از طرح های خوب و اثر بخش در حوزه نماز است، در سال تحصیلی جدید نیز با حمایت ستاد اقامه نماز در سطح مطلوب تری به اجرا در آید.

   گفتنی است در این جلسه که رییس ستاد اقامه نماز استان نیز حضور داشت، پیرامون برنامه های حوزه قرآن، عترت و نماز  بحث و تبادل نظر شد.


منبع مطلب: اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 966
  • بازدید کلی : 2,669